Woensdag 27 juli - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van AdventuresInRio - WaarBenJij.nu Woensdag 27 juli - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van AdventuresInRio - WaarBenJij.nu

Woensdag 27 juli

31 Juli 2016 | Brazilië, Rio de Janeiro

Vandaag gingen we op pad met een missie: het vinden van bandjes die de kinderen om kunnen bij de FavelaGames. Zodat duidelijk is wie lunch krijgt en wie niet en welke kinderen deelnemen en welke niet. Ook zochten we een stok die doorgegeven moet worden tijdens de estafette. We gingen voor deze inkopen naar de Sahara markt, een paar metro haltes van ons vandaan. Hier hebben we twee uur rondgelopen EN DE BANDJES GEVONDEN. Hoe gelukkig kan een mens zijn met het vinden van bandjes. Ook hadden we een geweldig idee voor de atletiek stokken. Kokers van het spel mikado met tape erover heen. Wij waren heel blij met alle inkopen. Echter hebben we niet alleen inkopen voor de FavelaGames gedaan. Onderweg kwamen we leuke souvenirtjes tegen en hele gave truien van de olympische spelen. Om dit te vieren gingen we wat drinken bij de Starbucks om vervolgens terug naar huis te gaan om te knutselen en.... OLYMPISCHE SPELEN KAARTJES KOPEN! WANT WIJ GAAN NAAR DE FINALE VAN DAFNE SCHIPPERS!!! Jaloers??? Onderweg naar huis waren wij dus enorm vrolijk. Deze vrolijkheid werd alleen maar meer toen we in onze wijk door iedereen begroet werden en van kinderen high fives kregen. Wij voelen ons zo thuis in de wijk dat we besloten hebben om over anderhalf jaar als we klaar zijn met studeren terug te gaan. We gaan gezellig naast elkaar wonen en op ons dakterras bouwen we een mega keuken, woonkamer en jacuzzi. Goed plan dus! Aangekomen thuis verliep de avond iets minder soepel. We kwamen thuis zonder electra, dat verbaasd ons tegenwoordig helemaal niks meer. Na het knutselen van de spullen (waar wij enorm trots op zijn) gingen we aan het eten beginnen. We hadden een heerlijke mega grote avocado voor in de sla. Maar toen Pien deze open sneed kwam er een beest uit. EEN WORM. Gatverdamme. Eetlust weg maargoed, we hadden besloten dat de helft van de avocado nog wel te eten was. Toen Pien de pit eruit haalde zat daar iets ter grote van een garnaal aan. Dit was echt teveel. Pien heeft dan ook wel het huis bij elkaar geschreeuwd, maar het was ook echt heel smerig. Toen zagen we ook nog een rat lopen toen we het vuilnis weg brachten bah bah bah. Tot slot eindige de avond met het niet hebben van wc papier. Omdat we ons zo thuis voelen liepen we in ons pyjama door de wijk om wc papier en veel chocola te halen!