Weekend 23 & 24 juli: Laatste toeristische dingen - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van AdventuresInRio - WaarBenJij.nu Weekend 23 & 24 juli: Laatste toeristische dingen - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van AdventuresInRio - WaarBenJij.nu

Weekend 23 & 24 juli: Laatste toeristische dingen

31 Juli 2016 | Brazilië, Rio de Janeiro

De reis vanaf Pequeri ging sneller dan we dachten, dus we hadden nog een hele dag voor de boeg. We kwamen aan in ons huisje, hebben snel onze tas uitgepakt, bikini aangetrokken en gelijk door naar het strand. Onderweg hebben we nog even een lekkere tosti gehaald en hebben we lekker 3 uur op het strand doorgebracht. Het weer was niet heel warm, en helaas konden we niet zwemmen vanwege het vieze water, maar het was prima! Op de terugweg werden we weer voor de zoveelste keer aangesproken door een man, met de vraag of hij ons nummer mocht en wij met hem naar Lapa wilden vanavond. Nou wij speelden gewoon voor de domme en zeiden dat we alleen een Nederlands nummer hebben en nooit wifi hebben. We stopten bij een zaakje waar we een heerlijke grote bak fruit kochten en dan konden we hier lekker van genieten voordat we ons klaar gingen maken voor een avondje stappen in Ipanema! Na lang zoeken op internet, boekjes, apps waar we nou heen konden, hadden we wel wat leuks gevonden, op naar Ipanema! Eerst gingen we nog avondeten bij het Mexicaanse/Texaanse restaurant waar we eerder hadden gegeten. Weer heerlijke nachos en een wrap en natuurlijk caipirinhas! Na het avondeten gingen we nog bij een kroeg ernaast een drankje doen. Het was een cocktailbar, maar veel te duur, dus dan maar weer caipirinhas. Nu was het tijd om naar de club te gaan! Het was gelukkig niet ver lopen en we konden het snel vinden. Eenmaal aangekomen bij Mirrior, stond er een best wel lange rij voor de deur. Dat betekent dan dat het wel leuk is daar! Echter bleek dat er een lijst was waar je op moest staan om binnen te komen. Nou, ja, wij stonden dus niet op die lijst. Dus wij dacht gaan we nu weg, of gaan we bluffen. Eerst lieten we onze eigen namen zien, nou natuurlijk dat die er niet op staan. Toen besloten we de naam Rafael te gebruiken, aangezien alles en iedereen hier zo heet. Nou wonder boven wonder kon ze 10 Rafael’s vinden en konden wij gewoon naar binnen onder die naam!! Hoe geniaal, haha! We moesten alleen wel toegang betalen en de drankjes waren onwijs duur. Daarnaast moesten we ook nog de taxi betalen en was het avondeten ook niet heel goedkoop… Kortom, we hadden te weinig geld mee! Daardoor hadden we maar 1 drankje met z’n drieën gedeeld. Echt weer iets voor ons! Het was een gezellige avond en rond half 3 was het tijd om naar huis te gaan. De kosten voor de taxi vielen heel erg mee, dus we hadden nog wel een paar drankjes kunnen drinken. Maar goed, het was een geslaagde dag en avond!

Extreme toerist voelen wij ons niet meer na zes weken wonen in Rio de Janeiro. Toch hebben we vandaag de laatste toeristen dingen gedaan voordat de mensenmassa voor de Olympische Spelen arriveren in Rio! Ondanks onze avond stappen stond om 8 uur de wekker, omdat we een strakke planning hadden! Na een anti-kater ontbijt (broodje kaas, ham en ei) gingen we opzoek naar de bus naar de pão de açúcar (de suikerbroodberg). Deze berg bestaat uit twee delen. Het eerste deel kan je op lopen en vervolgens moet je met een kabelbaan naar de tweede berg. Omdat wij natuurlijk onwijs sportief zijn gingen wij het eerste deel lopen. Een druk bezocht wandelpad die sommige mensen op rennen als work-out! Wij hebben genoten van de aapjes, het uitzicht en de mooie natuur! Bovenaan hebben we het uitzicht bewonderd met een veel te duur ijsje. Het uitzicht viel een beetje tegen nadat we naar Corcovado (het Jezusbeeld) zijn geweest. Je had namelijk geen overzicht over de hele stad. Maar desondanks was het prachtig en is het wel realistischer dan Corcovado, omdat het minder hoog is. Bovenop hebben we ons kapot gelachen om de fotoshoots van de Brazilianen. 100 foto's maken met verschillende gezichten, zijkanten, shirtjes. En de foto is natuurlijk mislukt als je elastiekje nog om je pols zit en deze in beeld zit. Dus fotoshoot opnieuw. Echt ongelofelijk! Na genoten te hebben van het uitzicht en mensen kijken zijn we met de lift en wandelend naar beneden gegaan. Hier hadden we tijd in gepland om onze korte nachtje in te halen, dus hebben we een uur op het strand bijgeslapen! We lagen allemaal in coma, maar gelukkig stond de wekker. De volgende bestemming was de hippie markt, een markt die elke zondag bij Ipanema is. Met leuke hebbedingetjes, toeristen dingen, en nog zo veel meer. Ze hebben zo ongelofelijk veel! Pien heeft een schilderij gekocht bij een man die amper kon praten. Hij legde uit dat tijdens het maken van een schilderij iets mis was gegaan en hij daardoor zijn hoofd heeft beschadigd. Heel zielig maar wat maakt deze man mooie dingen. Als je aan een carioca (inwoner van Rio) vraagt wat ze de mooiste plek in Rio vinden dan zeggen ze Aproador met zonsondergang. Dit is het punt tussen de stranden Ipanema en Copacabana. De zonsondergang was erg mooi. We hebben de zon alleen niet in de zee zien zakken. We hebben verhalen gehoord dat iedereen begint te klappen op het moment dat de zon de zee raakt. Maar bij ons ging de zon toch echt onder achter de bergen. Heeeeeel vreeeemd!! Na de zonsondergang hebben we boodschappen gedaan. En we hebben EINDELIJK(!!!) na zes weken pesto gevonden! Onze dag kan nu echt niet meer stuk!